پیتاریس
خانه / وکس / تأمین کنندگان انواع پلی اتیلن وکس قطبی

تأمین کنندگان انواع پلی اتیلن وکس قطبی

پلی اتیلن وکس قطبی و غیرقطبی از وکس های پرکاربرد در صنایع مختلف می باشند. آیا با کاربردهای این محصولات آشنایید؟ برای یافتن پاسخ این سوال و همچنین آگاهی از نحوه تولید این محصولات تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تأمین کنندگان انواع پلی اتیلن وکس قطبی

کاربرد های گسترده پلی اتیلن وکس قطبی

کاربرد های گسترده پلی اتیلن وکس قطبیپلی اتیلن وکس یک روان کننده رایج و مورد استفاده است. این محصول ماده ای بدون بو و رنگ می باشد. آن را می توانید در کریستال های جامد بیابید. خواص روان سازی پلی اتیلن سبب مجزا شدن مواد مذاب از فلز می گردد و این مسئله باعث روان شدن سطوح بین فلز و پی وی سی می گردد.

مزیت این وکس نسبت به نمونه هایی که از ساختاری غیر پلی اتیلنی ساخته می شود مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی می باشد.

کاربردهای فراوانی را می توان برای پلی اتیلن وکس بر شمرد که در این بخش به طور مختصر به آن ها اشاره می کنیم.

از پلی اتیلن وکس ساخت کامپاند های پلیمری استفاده فراوانی می شود. همچنین کاربرد در پلیمرهای گیاهی از دیگر موارد استفاده این محصول می باشند.

استفاده از وکس برای پولیش از موارد برجسته در این بین می باشد و استفاده از وکس پلی اتیلن مزایای خاص خود را دارد. از جمله این مزیت ها ایجاد خاصیت ضد خش و خراش در بر محصول است.

علاوه بر پولیش خود وکس به عنوان لایه ای پوششی در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

واکس پلی اتیلن به عنوان یک فعال کننده و همچنین روان ساز پلی اتیلن، رزین های ABS، پلی پروپیلن و … مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای افزایش نقطه ذوب واکس های هیدروکربن به مقدار خاصی به آنها افزوده می شود. علاوه بر این، این واکس با روغن و سایر واکس ها سازگار است. واکس PE در دو دسته اصلی موجود است. این دسته ها شامل وکس پلی اتیلن امولسیون و غیر امولسیون می باشند.


وکس پلی اتیلن امولسیون یک ماده شیمیایی مهم در صنعت نساجی است و به طور گسترده ای در تکمیل نساجی، مواد آرایشی، جلاکاری، روکش کاغذ، چسب، مداد رنگی، بسته بندی و موارد فراوان دیگری که در بخش بعد به تعداد بیشتری از آنها اشاره خواهد شد کارایی دارد. همچنین همان طور که اشاره خواهد شد از وکس پلی اتیلن غیر امولسیون به عنوان روان کننده پلاستیک و الاستومر ها، حامل کنسانتره رنگدانه، و در صنعت رنگ و چاپ جوهر استفاده می شود.

تفاوت های موجود بین پلی اتیلن وکس قطبی و نا قطبی

تفاوت های موجود بین پلی اتیلن وکس قطبی و نا قطبیپلی اتیلن وکس به دو دسته قطبی و غیر قطبی (نا قطبی) تقسیم می شود.

هر دو نوع این محصول در موارد فراوانی کاربرد دارند و می توان آنها را از وکس های پر مصرف تلقی کرد. تاثیر قطبیت و عدم قطبیت در ترکیب این مواد در حلال هایی با ویژگی مشابه (قطبی و یا غیر قطبی) می باشد.

این محصولات در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند. برای مثال از پلی اتیلن وکس در تولید لوله های آب و همچنین گاز استفاده می شود. این محصول در تولید تخته های چوبی همچون MDF، نئوپان و دیگر محصولات چوبی به کار برده می شود و وظیفه پیشگیری از عدم نفوذ آب را بر عهده دارد.

جالب است که بدانید در تولید شمع نیز از پلی اتیلن وکس استفاده می شود.

از موارد بیشمار استفاده از پلی اتیلن وکس همچنین می توان به مصرف آن در صنایع آرایشی بهداشتی و خوراکی اشاره کرد. از این وکس در ساخت کرم های مرطوب کننده و همینطور کرم های محافظ پوست به فراوانی استفاده می شود.

از پلی اتیلن وکس به عنوان محافظت کننده ای قوی در مقابل ترک خوردن و پوسیدگی در تایرهای لاستیکی استفاده می شود.

همانطور که اشاره شد صنعت خوراکی از دیگر موارد استفاده از پلی اتیلن وکس می باشد که برای مثال می توان به استفاده از آن در براق کردن میوه ها و مرکبات اشاره نمود.

چگونگی ساخت و تولید پلی اتیلن وکس قطبی

چگونگی ساخت و تولید پلی اتیلن وکس قطبیوکس پلی اتیلن و همچنین مستربچ شفاف کننده یکی از محصولات ضمنی در فرایند تولید پلی اتیلن می باشد.

تولید کننده پلی اتیلن وکس مجتمع های پتروشیمی می باشند. وکس به موادی اطلاق می شود که در دمای معمولی جامدند و وقتی دمای آنها بالا می رود به صورت مایع در می آیند. این مواد از ترکیب شیمیایی پیچیده ای ساخته می شود.

اما فرایند تولید وکس پلی اتیلن به چه صورت می باشد؟

همان طور که گفته شد پلی اتیلن وکس از محصولات جانبی پلی اتیلن می باشد. گاز اتیلن در هگزان حل می شود و به همراه یک کاتالیزور در راکتور ۳ فازی مورد پلیمریزاسیون قرار می گیرد. پس از مرحله مواد وارد سانتریفیوژ می شوند. خروج از سانتریفیوژ از دو مسیر فرعی و اصلی صورت می پذیرد. وکس از خروجی فرعی خارج می شود. البته وکس خارج شده از این مجرا خالص نبوده و درصدی حلال نیز در آن وجود دارد که در مراحل بعدی تبخیر می شود و تنها وکس است که باقی می ماند.

برای تبدیل وکس به حالت جامد باید آن را سرد کرد. این فرایند معمولاً به وسیله آب اتفاق می افتد و بعد از آن آب وکس گرفته می شود و به مرحله بسته بندی می شد.

تولید کننده بهترین پلی اتیلن وکس

تولید کننده بهترین پلی اتیلن وکسوکس پلی اتیلن (که به عنوان وکس PE نیز شناخته می شود) یک پلیمر پلی اتیلن با وزن مولکولی کم است. یک نمونه دیگر از این پلیمرها مستربچ نقره ای صادراتی است که کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد.

تولید پلی اتیلن وکس از طریق پلیمریزاسیون فشار بالای اتیلن صورت می پذیرد. (مراحل تولید این محصول در بخش قبل به شکل کامل تر توضیح داده شده است.) از موم به دلیل ساختار مولکولی آن می توان به عنوان ماده روان کننده، اصلاح کننده رزین و آزاد سازی قالب استفاده کرد.

واکس های پلی اتیلن در اشکال مختلفی قابل تهیه هستند. این محصولات به صورت فله ای نیز عرضه می شوند.

موم های پلی اتیلن همچنین می توانند ذراتی در اندازه های مختلف باشد. این ذرات بر اساس نیاز مشتری انتخاب های مختلفی را در اختیار خریداران قرار می دهد. همچنین این محصول در بسته هایی در اندازه های متنوعی به فروش می رسد که از میان می توان به بسته های کیسه ای چند کیلوگرم اشاره کرد.

برای خرید بهترین پلی اتیلن وکس به صورت عمده و جزئی، باید به دنبال تولید کنندگان قابل اعتماد وکس پلی اتیلن و تامین کننده پلی اتیلن باشید. تولید کننده های مختلف این محصول را می توانید با کمی جست و جو بیابید.

اما از آن جا که ساخت پلی اتیلن وکس یک فرایند به غایت تخصصی می باشد، می توان انواع متنوعی از این محصول را در کیفیت های مختلف یافت. پس انتخاب یک تولید کننده مناسب بسیار حیاتی است.

مطلب پیشنهادی

خرید وکس پلی اتیلن پی وکس با قیمت عالی

وکس پلی اتیلن برای سطوح مختلفی مانند فلز و پی وی سی به عنوان روان کننده عمل می کند و موجب براقیت آنها می شود. جهت خرید وکس پلی اتیلن پی وکس با قیمت عالی می توان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما