پیتاریس
خانه / پلی اتیلن واکس / صادرات پلی اتیلن واکس تسویه شده مرغوب

صادرات پلی اتیلن واکس تسویه شده مرغوب

پلی اتیلن واکس ماده ای است که به عنوان روان کننده و براق کننده در انواع محصولات اعم از غذایی، پلاستیکی، تزریقی و … استفاده می شود. این ماده انواع مختلفی دارد که یکی از کاربردی ترین آن، پلی اتیلن واکس تسویه شده است که در ایران با تولید بالایی صورت می گیرد. علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، این محصول هر ساله به کشورهای دیگر هم فرستاده می شود. صادرات پلی اتیلن واکس با کیفیت و مرغوبیت بالایی انجام می گیرد تا رضایت مشتریان خارجی کسب گردد.

 

پلی اتیلن واکس تسویه شده چیست؟

پلی اتیلن واکس ماده ای سفید رنگ می باشد که بوی خاصی ندارد. این ماده که کاملا خشک است یک روان کننده محسوب می شود که از آن استفاده های زیادی می کنند.

واکس یک نوع ماده ای است ارگانیک که به همراه پلی اتیلن می آید و وقتی آن را در دمای زیاد قرار دهیم از جامد به مایع تبدیل می شود، اما می تواند دمای معمولی محیط را تحمل کند.

این ماده خاصیت روان کنندگی فوق العاده ای دارد که تاثیر زیادی روی فلزات می گذارد، در واقع سبب جدایی فلز از مذاب می شود. علاوه بر این، پلی اتیلن واکس باعث براق شدن محصولات هم می شود.

شکل این ماده همانند پرک است که البته وقتی تسویه می شود حالت پودری بدست می آید. پلی اتیلن واکس تسویه شده جامد و سفید رنگ است و در جامعه ما کاربرد بالایی دارد.

همچنین، به دلیل غیر سمی بودن پلی اتیلن تصفیه شده، می توان از آنها در محصولات بهداشتی، غذایی و آرایشی هم استفاده زیادی کرد.

تولید این‌ مواد در ایران زیاد است و در دو نوع وارد بازار می شود. انواع پلی اتیلن واکس شامل:

  • امولسیونی یا خوراکی
  • غیر امولسیونی یا غیر خوراکی

تفاوتی که بین این دو نوع واکس وجود دارد، در زمینه جرم مولکولی است که هر کدام اندازه خاصی دارند.

از ویژگی ها و مزایای مهم این مواد، داشتن مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی است. همچنین، با تنشهای شکننده محیط هم سازگاری دارد.

پلی اتیلن واکس نسبت به پلی اتیلن های دیگر استفاده زیادی دارد و کاربرد آن در بیشتر کشورها رایج است. در تولید این محصول مواد شیمیایی زیادی بکار رفته است که اصلی ترین آن نفت می باشد.

این ماده در دمای بالا و پایین تغییرات زیادی می کند. مثلا، وقتی آن را در دمای زیاد قرار دهیم جمع می شود و درصد انعطاف پذیری آن بالا می رود، ولی در دمای سرد حالت حالت انبساط به خود می گیرد.

استفاده از پلی اتیلن واکس در صنعت پی وی سی

همانطور که گفته شد، پلی اتیلن واکس کاربرد زیادی دارد و پرمصرف ترین روان کننده است. یکی از استفاده های مهم این ماده در بخش پی وی سی می باشد که در آن مانند یک روان کننده خارجی عمل می کند.

درجه خلوص این ماده بیشتر از پلی اتیلن های دیگر است. برای همین اهمیت بالایی در صنعت پی وی سی دارد و با جرم مولکولی و نقطه ذوبی که دارد می تواند نقش مهمی را روی آن ایفا کند.

نتیجه ای که پلی اتیلن واکس پی وی سی برای این صنعت دارد، این است که می تواند در زمینه تولید آن را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

این ماده در تولید پارافین کلره هم نقش بسزایی دارد که به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی در تولید آن محسوب می شود. در کل، پلی اتیلن واکس یکی از افزودنیهای پی وی سی به حساب می آید که در این صنعت بسیار پرکاربرد است.

از دیگر کاربرد این مواد در موارد زیر می باشد که به چند نمونه از آن اشاره می شود:

  • استفاده در تولید انواع محصولات پلاستیکی مثل لوله ها و وسایل تزریقی
  • استفاده در بخش بسته بندی محصولات غذایی و لبنیاتی
  • کاربرد بالا در تولید انواع شمعهای تزئینی و معمولی
  • استفاده در تولید کرمهای ضد آفتاب و مرطوب کننده
  • کاربرد در تولید انواع مداد شمعی و مداد رنگی

البته، اینها بخشی از کاربردهای پلی اتیلن واکس هستند‌. این ماده هم جنبه خوراکی دارد و هم غیر خوراکی، لذا برای محصولات غذایی و محصولاتی که نیروی انسانی به آن دسترسی زیاد دارد، از پلی اتیلن واکس غیر سمی استفاده می شود که هیچ آسیبی به انسان نمی رساند.

کشور های مصرف کننده انواع پلی اتیلن واکس

پلی اتیلن واکس انواع گوناگونی دارد که هر کدام از آنها بسته به نوعشان در تولیدات بکار می روند. این ماده در بیشتر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، چون یک محصول باارزش است که می تواند تولیدات را افزایش دهد و کیفیت آنها را بهتر سازد.

به عنوان مثال، اگر بر روی میوه جات پلی اتیلن واکس غیر سمی بزنیم، این محصولات براق و باکیفیت می شوند. همچنین، باعث می شود که میوه ها اکسید نشوند.

اگر بخواهیم چند کشور را نام ببریم که این ماده را مصرف می کنند، می توان گفت ایران، چین، ترکیه، هند، ترکمنستان و … هستند که هر کدام درصدی از آن را مورد مصرف قرار می دهند.

در میان این کشورها، ترکیه و چین بیشترین مصرف را دارند که تقاضای آنها برای این محصول زیاد است. چون می توانند بهترین کاربرد را از این ماده داشته باشند.

در ایران هم پلی اتیلن واکس مصرف کننده زیادی دارد و بیشتر تولید کنندگان از این روان کننده برای کیفیت و درخشندگی محصولات خود استفاده لازم را انجام می دهند تا بتوانند تولید و فروش بالایی داشته باشند و به رونق اقتصادی جامعه کمک کنند.

میزان صادرات پلی اتیلن واکس مرغوب به ترکیه

تولید پلی تیلن واکس در ایران هر ساله رو به افزایش است، چون این ماده ی روان کننده جزء محصولات صادراتی محسوب می شود.

کشور ایران علاوه بر تامین نیازهای داخلی خود می تواند این محصول را به کشورهای زیادی، از جمله ترکیه صادر کند تا هم به تقاضای آنها پاسخ دهد و هم فروش خود را در زمینه این مواد افزایش دهد.

میزان صادرات پلی اتیلن واکس به ترکیه مشخص نیست، چون هر ساله این کشور میزان تقاضای متفاوتی دارد. مثلا، اگر سالهای قبل سفارشات کم بوده، اما در سالهای جدید این صادرات بیشتر انجام می شود.

علاوه بر این، به دلیل نزدیک بودن مرز ایران به ترکیه ظرفیت این صادرات بیشتر است. همچنین، محصولی که برای ترکیه فرستاده می شود بسته بندی استاندارد و کیفیت بالایی دارد.

یکی از عوامل تقاضای زیاد این محصول بخاطر مرغوب بودن آن است که می تواند رضایت مشتریان خارجی را به همراه داشته باشد.

بنابراین، مشتریان می توانند برای سفارش پلی اتیلن واکس مرغوب در انواع مختلف با این مرکز بزرگ و معتبر تماس بگیرند و محصول مورد نظر را به صورت آنلاین خریداری کنند و به قیمت تولید بدست آورند.

مطلب پیشنهادی

خرید بهترین پلی اتیلن واکس ارزان قیمت

پلی اتیلن واکس نوعی ماده بی بو و خالص می باشد که بر پایه پلی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما