پیتاریس
خانه / پلی اتیلن پرک / فروش پلی اتیلن وکس پرک با قیمت جدید

فروش پلی اتیلن وکس پرک با قیمت جدید

پلی اتیلن وکس جدید نوعی واکس و پوشش دهنده سطوح مختلف است که ماده اولیه آن را پلی اتیلن تشکیل می دهد. این ماده نوعی ماده غیر حل در حلال های آبی است که از رایج ترین انواع روان کننده ها به شمار می آید.

 

کاربرد و موارد مصرف پلی اتیلن وکس پرک

پلی اتیلن واکس پرک نوعی ماده جامد کریستالی است که بی بو، بی رنگ و شفاف می باشد. این ماده ساختاری خطی داشته که تحت فشار متوسط و پایین تولید می شود.

در صورتی که این نوع وکس برای پوشش دهی سطح به کار رود سبب خاصیت روان کنندگی شده و باعث جدا شدن مذاب از فلز و پی وی سی می شود.

از طرفی این ماده قابل کاربرد برای مصارف گوناگون است که سبب براق شدن محصول نیز می شود. دو نوع واکس پلی اتیلنی تولید می شود که عبارتند از:

  • پلی اتیلن واکس امولسیونی
  • پلی اتیلن واکس غیر امولسیونی

تفاوت این دو نوع وکس در جرم مولکولی آنها که بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ می باشد است. خصوصیات این ماده سبب مصرف پلی اتیلن وکس در بسیاری از موارد نظیر موارد زیر شده است:

  • کامپاند های پلیمری، پولیش، انواع مستربچ مانند مستربچ شفاف کننده و رنگی، پوشش دهی سطحی
  • چسب های گرما ذوب، کامپوزیت های پی وی سی مانند تخته های چوبی، پلیمر های گیاهی
  • تولید محصولات تزریقی و پلاستیکی، ساخت انواع شمع، تولید پارافین کلره
  • تولید لوله های تحت فشار گاز و آب و فاضلاب، صنایع آرایشی و بهداشتی، تولید تایر های لاستیکی،
  • بسته بندی مواد غذایی و لبنی، براق شدن انواع میوه و مرکبات، تولید مداد رنگی و مداد شمعی

برای هر یک از موارد کاربرد پلی اتیلن وکس که در بالا به آن اشاره شد این ماده با درصد خلوص متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

درجه بندی پلی اتیلن وکس براساس خلوص

پلی اتیلن وکس پرک از لحاظ درجه بندی و وزن به دو نوع ۰۲۰ و ۲۰۹ تقسیم بندی می شود. از این مواد در تولید انواع نایلن و نایلکس و همچنین لوله های پلی اتیلنی با درجه بندی متفاوتی به طور گسترده استفاده می شود.

پلی اتیلن سبک در گروه ترموپلاست ها قرار گرفته و زنجیره ای شاخه دار دارد. ساخت انواع اسباب بازی و روکش های سیم و برق در مخابرات و انواع قطعات خودرو توسط این ماده صورت می گیرد.

برای به کار گیری هر نوع از مواد و مشتقات پلی اتیلنی به درصد خلوص متفاوتی از این ماده نیاز است. بنابراین پس از تعیین درجه خلوص آن در زمان کاربرد می توان آن را با سایر مواد ترکیب نمود.

بر این اساس بسته بندی استانداردی برای این محصول صورت می گیرد که شامل کیسه های دو لایه ۲۵ کیلوگرمی بوده و همچنین خصوصیات فیزیکی مانند درجه ذوب و میزان حلالیت در آب در اطلاعات فنی این محصول درج شده است.

از طرفی برای برخی ترکیبات درجه خلوص بالایی از پلی اتیلن وکس لازم است و برای تولید برخی مواد دیگر درجه خلوص پایین تر نیز مناسب می باشد. بنابراین همان طور که بیان شد، نوع کاربرد و کاربری پلی اتیلن وکس عاملی برای متمایز ساختن استفاده از درجه خلوصی خاص می باشد.

دسته بندی پلی اتیلن وکس با توجه به رنگ

 

دسته بندی پلی اتیلن وکس بر اساس معیار های مختلفی صورت می گیرد که بخشی از آن مربوط به رنگ این ماده می باشد.

بر این اساس انواع پلی اتیلن وکس را می توان به گروه های زیر تقسیم نمود:

CH360WAX: در دمای اتاق نامحلول در حلال های آلی، قابل حل در بیشتر حلال های غیر قطبی مانند آروماتیک هاو هیدروکربن های کلرینه، دارای درصد روغن و چربی بالاتر، رنگ سفید، نوعی روان کننده خارجی در مواد پلاستیکی

CH363WAX: در دمای اتاق نامحلول در حلال های آلی، قابل حل در بیشتر حلال های غیر قطبی مانند آروماتیک هاو هیدروکربن های کلرینه، رنگ زرد، قابل استفاده در صنعت لاستیک سازی

CH366WAX: شکل پودری، رنگ سفید، غیر قابل حل در آب، قابل استفاده در صنعت لاستیک سازی

CH367WAX: شکل پرک، غیر محلول در آب، سفید رنگ

هر یک از دسته های پلی اتیلن نام برده شده دارای دانسیته و نقطه ذوب مخصوص هستند. این گروه از پلی اتیلن ها در زمان مصرف لازم است تا با توجه به فرایند عملیات تولید مورد استفاده قرار گیرند.

لازم به ذکر است که پلی اتیلن هایی که رنگی نیستند قابلیت افزوده شدن رنگدانه را دارند و به همین دلیل می توان در بین انواع این محصول شاهد رنگ هایی نظیر مشکی، سبز، قرمز، سفید و آبی بود.

پلی اتیلن وکس از نظر وزن نیز قابل دسته بندی می باشد. در این گروه می توان به دو نوع پلی اتیلن سبک و سنگین اشاره نمود که نوعی محصول یک دست، خالص و غیر شفاف است که عایق الکتریسیته نیز می باشد. این ترکیب  در صورتی که حرارت مستقیم ببیند از بین می رود.

پلی اتیلن سبک نیز نوعی فیلم پلیمری است که در ساخت بسیاری از ظروف مورد استفاده قرار گرفته و جزء ترموپلاستیک ها می باشد. از این دسته مواد پلیمری می توان به مستربچ نقره ای صادراتی و رنگی نیز اشاره داشت که در صنایع مختلفی از جمله پلاستیک سازی کاربرد دارد.

مرکز عمده فروشی پلی اتیلن وکس

 

وکس به طور کلی به مواد جامد و روان کننده اطلاق می شود که در صنایع مختلف کاربرد دارند. از جمله می توان به پلی اتیلن وکس اشاره نمود که نوعی ماده از مشتقات نفتی است که در تولید انواع مواد پلاستیکی سبک و سنگین به کار می رود.

از سوی دیگر از آن جا که پلی اتیلن ماده اولیه بسیاری از صنایع را تشکیل می دهد به همین سبب این صنایع برای تامین این کالا نیاز به مراجعه به عمده فروشی پلی اتیلن وکس دارند.

مرکز عمده فروشی مکانی است که انواع پلی اتیلن وکس سبک و سنگین را در اختیار داشته و به همین علت از سوی صنایع مختلف به آن مراجعه می شود.

این مرکز همچنین آماده ارائه خدمات اینترنتی فروش نیز به متقاضیان این کالا می باشد. از آن جا که تولید کنندگان و صاحبان صنایع مرتبط با این صنعت در جای جای ایران پهناور قرار دارند و ممکن است امکان خرید مستقیم را نداشته باشند از طریق اینترنت می توانند سفارش خرید خود را ارسال نمایند.

فروش پلی اتیلن وکس به صورت پرک و با درجه خلوص متفاوت به رنگ های زرد و سفید صورت می گیرد که کاربری آن ممکن است سبب افزودن رنگدانه به آن شود.

کیسه های ۲۰ و ۲۵ کیلوگرمی کامپوزیتی از جمله بسته بندی هایی هستند که برای تولید این محصول و عرضه آن به مشتری آماده می شوند. در صورتی که تقاضای واحدی برای خرید بیشتر باشد ممکن است کیسه هایی با وزن بیشتر نیز از این ماده تهیه شود.

مطلب پیشنهادی

خریدار بهترین پلی اتیلن وکس در ایران

پلی اتیلن وکس به عنوان نوعی پلیمر بدون بو و بدون رنگ می تواند در …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما