پیتاریس
خانه / پلی اتیلن pe wax / لیست قیمت روز پلی اتیلن pe wax درجه یک

لیست قیمت روز پلی اتیلن pe wax درجه یک

یکی از متداول ترین روان کننده های خارجی که امروزه در بازار وجود دارد، پلی اتیلن pe wax است. این پلی اتیلن به دلیل داشتن خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد با خرید و فروش گسترده ای روبرو است و بسیاری از صنایع به خرید و استفاده از آن می پردازند. ولی با این وجود قیمت آن در بازار بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود و قیمت ثابت و تعیین شده ای ندارند. اما داشتن لیست قیمت روز این محل می توان برای خرید کمک بزرگی باشد. به این صورت می توانید بهترین و درجه یک ترین نوع پلی اتیلن را با ارزان ترین قیمت خریداری نمود. 

لیست قیمت روز پلی اتیلن pe wax درجه یک

معرفی پلی اتیلن pe wax

معرفی پلی اتیلن pe waxامروزه در بازار انواع مختلف و گوناگونی از پلی اتیلن وجود دارد. یکی از آن ها پلی ایتلن وکس می باشد. پلی اتیلن وکس محصولی است که از فرآیند پلی اتیلن به وجود می آید و یک محصول جانبی محسوب می شود. بعد از فرآیند پلی اتیلن، عملیات پلیمریزاسیون در یک رآکتور سرفازی به دو صورت اصلی و فرعی انجام می شود به دست می آید. به این صورت که در مرحله اصلی مشتق به وجود آمده از پیلمر با مقداری حلال و در مرحله فرعی که به آن مرحله جانبی نیز می گویند مقداری حلال و مواد خروجی رآکتور ترکیب می شود و حلال و پلی اتیلن واکس تبخیر می شوند. این تبخیر ر چند مرحله انجام می گردد تا به صورت یک جریان مذاب وارد ظرف مخصوص شود و با آب خنگ گردد. به این صورت تولید پلی ایتلن صورت می گیرد. 

ترکیبات اصلی انواع پلی اتیلن ها بسیار پیچیده و از مشتقات نفت می باشند. این محصول اهمیت بسیاری دارد و امروزه در پتروشیمی ها به صورت گسترده استفاده می شود و همچنین در صنایع مختلف مورد نیاز است. از جمله این صنایع می توان به صنعت پلاستیک اشاره کرد که به عنوان یک روان کننده خارجی استفاده می گردد. 

تاریخچه تولید پلی اتیلن pe wax

تاریخچه تولید پلی اتیلن pe waxتاریخچه تولید انواع پلی اتیلن به سال های ۱۸۹۸ باز می گردد. در این سال ها بود که یک شیمیدان آلمانی به نام “Hans Von Pechmanv” به صورت تصادفی آن را تولید کرد. این شیمیدان در زمان حرارت دادن دی آزومتان، ترکیب مومی شکل سفیدی را به وجود آورد که بعدها پلی اتیلن نام گرفت. 

ولی با این وجود به صورت صنعتی و با روش سنتز صنعتی برای اولین بار پلی اتیلن در سال ۱۹۳۳ به وسیله “ازیک ناوست” و “رینولرگیسون” کشف شد. این دو دانشمند ماده ای موم مانند را با حرارت دادن مخلوط اتیلن و بنزالدئید در فشار بالا بدست آوردند. 

این روش را دانشمند دیگری به نام مایکل پرین در سال ۱۹۳۵ توسعه داد و پلی ایتلن را تحت فشار بالا سنتز نمود. که این روش، پایه اصلی و اساسی برای تولید صنعتی LDPE در سال ۱۹۳۹ شد. با این روش، می توان یک نوع از پلی اتیلن با آرایش منظم تولید کرد. 

سومین روش تولید پلی اتیلن، استفاده از کاتالیزوری بود که از ترکیبات متالوسن تشکیل شده بود. این روش در سال ۱۹۶۷ به وسیله دو دانشمندان آلمانی “والتر کامینیکی” و “هانس ژوژسین” ارائه شد. این کاتالیزور بسیار انعطاف پذیر بود و در فرایند کوپلیمریزاسیون با سایر اولفین ها که اساس تولید پلیمرهایی مانند  VLDPE و LLDPE و MDPE می باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در نهایت باید به کاتالیزوری که اخیرا به وجود آمده است اشاره کرد که برای پلیمریزاسیون پلی اتیلن به نام زیرکونوسن دی کلرید ساخته شده است. این روش کارکردی بالاتر نسبت به متالوسن ها دارد. 

شناخت انواع پلی اتیلن pe wax درجه یک

شناخت انواع پلی اتیلن pe wax درجه یکبرای خرید پلی اتیلن درجه یک لازم است که با برخی ویژگی ها و خصوصیات آن آشنایی داشت و با توجه به این موارد اقدام به انتخاب و خرید آن نمود. برای این منظور می توان گفت که پلی اتیلن ها به صورت کلی به چند دسته تقسیم می شوند. این دسته بندی عبارتند از پلی اتیلن با دانسیته بالا، پلی اتیلن با دانسیته پایین، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن خیلی سبک، پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا که استفاده و کاربردهای مانند ساخت و تولید جلیقه ضد گلوله و ساخت مفاصل مصنوعی مانند تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل ران ار دارد و همچنین کوپلیمرهای اتیلن – ونیل استر، یونیمرها، پلی اتیلن با اتصالات عرض و در نهایت پلی اتیلن مقاوم به گرما اشاره نمود. 

انواع پلی اتیلن ها از جمله پلیمرهای گرمانرم محسوب می شود که با رسیدن به نقطه ذوب مایع می شوند. همچین وقتی به نقطه انجماد می رسند، آنها منجمد می گردند. 

سنتر شیمیایی پلی اتیلن را به اختصار PE می گویند که از نفت خام به دست می آید. پلی ایتلن ها دارای ویژگی های هستند که از جمله آنها باید به این موارد اشاره کرد: 

  • چگالی: انواع مختلف و متنوع پلی اتیلن ها چگالی شان در حدود ۰٫۹۱۰ تا ۰٫۹۶۵ می باشد. با افزایش میزان چگالی در پلی ایتلن ها خطی بودن، سفتی، استحکام کششی، استحکام پارگی، دمای نرم شدن، شکنندگی، عمر خمشی، تمایل به ترک برداشتن نیز افزایش می‌یابد. 
  • نمایهٔ مذاب: الین ویژگی ارتباط ویژگی های پلی اتیلن با متوسط وزن مولکولی را نشان می دهد. 
  • توزیع وزن مولکولی: یکی دیگر از معیارهایی که بر روی ویژگی های پلی اتیلن اثر دارد، توزیع وزن مولکولی آن می باشد. با افزایش آن استحکام کشیی و دمای نرم شدن کاهش می یابد. 

مراحل تعیین قیمت انواع پلی اتیلن

مراحل تعیین قیمت انواع پلی اتیلنیکی از مهمترین فاکتورهایی که برای خرید انواع پلی اتیلن مدنظر خریداران قرار می گیرد قیمت پلی اتیلن ها می باشد. قیمت پلی ایتلن در مراحل مختلف تعیین می شود و تحت تاثیر فاکتورهای مختلف است. از جمله مراحل قیمت گذاری پلی اتیلن ها می تواند به مواد اولیه استفاده شده در تولید آن، نوع پلی اتیلن، استفاده هایی که از آن می شود، نرخ تورم و شرایط اقتصادی جامعه، کیفیت آن و غیره اشاره کرد. همه این معیارها در مراحل تعیین قیمت انواع پلی اتیلن تاثیر می گذارد و سبب می شود در هر مرحله بر اساس فاکتورهای مختلف قیمت ها تعیین شود. ولی با این وجود امروزه این محصولات در بازار قیمت ثابت و مشخصی ندارند. از این رو، برای خرید لازم است به یک مرکز معتبر و قابل اطمینان مراجعه کرد. با مراجعه به این مرکز می توان بهترین و مرغوب ترین پلی اتیلن را با ارزان ترین قیمت خریداری کرد. 

مطلب پیشنهادی

خرید وکس پلی اتیلن PE WAX پودری

وکس پلی اتیلن PE WAX  یکی ازپر کاربرد ترین روان کننده های خارجی است که  بر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما